總網頁瀏覽量

【○隻字片羽○雪泥鴻爪○】



○○○○○○○○○○○○○○○○○○

既然有緣到此一訪,
何妨放鬆一下妳(你)的心緒,
歇一歇妳(你)的腳步,
讓我陪妳(你)喝一杯香醇的咖啡吧!

這裡是一個完全開放的交心空間,
躺在綠意漾然的草原上,望著晴空的藍天,
白雲和微風嬉鬧著,無拘無束的赤著腳,
可以輕輕鬆鬆的道出心中情。

天馬行空的釋放著胸懷,緊緊擁抱著彼此的情緒。
共同分享著彼此悲歡離合的酸甜苦辣。
互相激勵,互相撫慰,互相提攜,
一齊向前邁進。

也因為有妳(你)的來訪,我們認識了。
請讓我能擁有機會回拜於妳(你)空間的機會。
謝謝妳(你)!

●●●●●●●●●●●●●●●●●●



2008年7月9日 星期三

《【妖說狐畫】我終於了解》+10

 

※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※

※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※

I Have Learned.....

 我終於了解-01

learn1-00
我終於了解——
你無法強迫別人愛你。
你所能做的,是使自己成為可愛的人。
此外,則不是你所能決定的。
I've learned -
that you cannot make someone love you.
All you can do is be someone who can be loved.
The rest is up to them.


learn1-002
我終於了解——
不論我如何付出關懷,
有些人就是無動於衷。
I've learned -
that no matter how much I care,
some people just don't care back.


learn1-03
我終於了解——
建立起信任,需費時多年,
但只需幾秒就能摧毀它。
I've learned -
that it takes years to build up trust,
and only seconds to destroy it.

learn1-04
我終於了解——
重要的不是你一生中擁有了什麼東西,
而是你一生中擁有了什麼人。
I've learned -
that it's not what you have in your life
but who you have in your life that counts.

learn1-05
我終於了解——
你可以藉由魅力達到目的,
但只能維持15分鐘。
此後,你最好要有些真材實料。
I've learned -
that you can get by on charm for about fifteen minutes.
After that, you'd better know something.

learn1-06
我終於了解——
你不應該拿自己和別人的最佳表現相比,
而應該和自己的最佳表現相比。
I've learned -
that you shouldn't compare
yourself to the best others can do
but to the best you can do.

learn1-07
我終於了解——
重要的不是發生在人們身上的事,
而是他們對那事的反應。
I've learned -
that it's not what happens to people
that's important. It's what they do about it.

learn1-08
我終於了解——
你在瞬間所做的事,
可以叫你心痛一輩子。
I've learned -
that you can do something in an instant
that will give you heartache for life.

learn1-09
我終於了解——
不論你切得多薄,
事情總是具有兩面。
I've learned -
that no matter how thin you slice it,
there are always two sides.

learn1-10
我終於了解——
需要經歷很長的時日,
才能使我成為我所欲成為的人。
I've learned -
that it's taking me a long time
to become the person I want to be.

※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※

 

沒有留言: